Random #1

December 12, 2015

"Mia Zahra binti Yusof!" jerit sang kacak. weh, siapa tak bergetar weh jantung kalau lelaki idaman sekampus minat dia panggil kita dengan nama penuh. hai lah hati, kuat iman weh, jantung berdegup kuat seperti lari 100m dalam masa 20saat. mashaALLAH. 
"are you deaf?" jerit lelaki itu.

"what? deaf?" eh, kurang ajar betul anak roshdi ni. nak kena dengan aku.

"what did you called me just now? deaf?!" kuatkan iman lah bila berpaling ni Mia. dah lah kacak sangat, sampai semua perempuan yang lain pun tercengang bila dengar aku marah budak ni. 

"kau nak apa? hari-hari kalau nampak je mesti panggil aku?" aku berlari kerah dia dengan muka geram. tapi hati? Allahhuakbar, Allah je tahu.

"eh, sayang aku ni, jangan lah marah, senyum sikit bila jumpa suami." dengan muka ta bersalah mendekatkan bibirnya ke telinga aku dengan berbisik. 

aku sudah membesarkan mata tatkala ayat itu muncul. gila? kalau kuat-kuat mahu saja orang tahu.

"kau nak semua tahu ke apa? dah gila ke?" tatkala itu satu kampus sedang menyaksikan kami. aku dan mamat depan ni baru tersedar, dan kami pandnag kearah semua dengan senyuman yang dibuat-buat. si mamat ni tahu jelah, kalau ada benda macam ni mesti dok garu kepala yang tak gatal tu sambil tersengih. menyampah! tapi sayang, hehe.

"em, okay. berbalik pada cerita asal, Ibu suruh kau balik rumah lepas kelas. aku ambil kau. jangan lambat, kelas kau habis pukul 4 kan? kereta kau, kau suruh kawan kau bawa. tak ada alasan. aku nak cepat dan kau jangan lambat. bye" hish, laju nya dia ni. belum sempat aku nak tanya soalan seterusnya dia dah bagitahu jawapnnyaaa. em, terkesima sekejap sebelum dia pergi, sempat lagi usap kepala aku. 

maka, yang lain menyaksikan aku dan dia. tapi disitu masih tidak perasankah aku? ada mata yang iri melihat kami berdua begitu? 

"eh, kelas lah. ya-Allah lambat lagi aku gini, ni semua gara-gara Imran Hafidz ni tadi lah. haihhh" terus aku ke kelas tanpa melihat orang yang memerhati disekeliling tadi.


Ayat random, ciptaan sendiri.

xoxo,
fanrdh/ika

You Might Also Like

11 say something :

  1. ni citer bersambung ke ni? haha, btw singgah sini.. keep writing :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sbb baca. tak. ni ayat random. kalau ramai minat inshaAllah usahakan. mana yang terlintas je. hehe. terima kasih

      Delete
  2. Haha ingatkan kisah benar ! , Kalau real life camtu it bermakna , drama- drama di malaysia mmg patut diberi kredit ! . Hehehe . Btw It's fun to read , I hope you include with more intense or more wild imagination that have kinnda have a plot twist at the end . Weeee Keep it up !

    - Syamsid Blog -
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak, bukan kisah benar. yup, sangat bermakna. hihi thank you syamsid for read my random idea. haha. inshaALLAH i will

      Delete
  3. Hi! Best dan harap boleh baca sambungannya, tapi taknak yang macam dalam novel plis T.T hahaha sbb it's quite bored actually :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hey, thank you. yup, sebenarnya memang tak nak macam novel yang biasa-biasa kita baca. dah boring kan? saya pun tengah cari ilham nak buat nya, ini hanya sekadar random idea. haha

      Delete
  4. Replies
    1. tak, hanya sekadar aayat random. tapi inshaALLAH. masih dalam perjalanan.

      Delete

SOCIAL MEDIA


MUSIC

Total Pageviews