Jangan baca kalau tak ada CRUSH !!!

August 14, 2020

 


hi, good evening. you still with me. lady diyy 😊✌

so, petang macam ni nak share sikit lah pasal crush ni. haha. well, mesti semua yang baca ni ada crush kan? ke tak ada? kalau tak ada tak payah baca la. shuuuh shuhhh hahahhaa. k gurau. 

actually, saya ada juga crush ni. crush yang betul2 crush, even dah lama kan. still suka juga dia. even kita ada bf, atau dah tak ada. tapi, dia still crush kita. kadang perempuan boleh je crush dekat perempuan. sebab macam admire gila kat orang tu kan. ehhh, betul tak penggunaan "CRUSH" ni ? 

for me, of course la crush saya lelaki. dia ni, kawan sekolah saya. dari sekolah rendah lagi dah crush dekat dia. tapi, dia ni bukan la sombong tau, dia sebenarnya pemalu. dan dia tak suka cerita pasal perempuan. yelah, orang pandai kan. mesti focusnya kerjaya. macam saya ni, bodoh2 je. hahaha

saya ni, walaupun belajar sampai peringkat degree tapi, gatalnya nauzubillah, berangan nya kuat betul. sebab tu ada crush. crush ni, macam pembakar semangat tau. sebab dia la saya nak belajar pepandai. haha nak sama level dengan dia. dia belajar dekat negara matahari terbit (kod untuk negara dia berada, tak boleh sebut haha) sekarang ni. dan kerja dekat sana juga. 

saya, contact dia juga sebelum dia ke negara tu. lepastu, dia dah tak reply. sebab tak tahu nak reply apa. dan apa yang dia reply tu. tak perlu untuk di reply lagi. hahahaha. takkan saya nak lebih-lebih.

sekarang ni, dah dewasa sikit, contact juga through reply story dekat instagram. tu pun, dia macam nak tak nak je reply. eh ye ke? entah la. harapnya, dia nak lah kot sebenarnya. cuma busy je. huhu 💔💔

btw, korang ada tak crush macam ni ?  dia ni, nak kata handsome, biasa-biasa je, tapi dia tinggi. bijak. alahai, diaa punya sifat tu macam saya suka juga la. hahaha. dah 24 tahunni, still ada crush kan. hahaha. cuma, dia ni pemaluuuuu. kalau usik dia. kadang diaaa tak nak layan sangat pun. maluu jee kita ni. nasib saya ni muka tempe kerang busuk hahaha.

kadang bagi juga hint dekat dia, dia macam buat tak tahu je. ke sebab dia tak suka kita eh sebenarnya? hahahhaa. sebab semalam dok scroll twitter. terjumpa tweet ni.


hi, terciduk sis dengan tweet macam ni. haahhaa. apa pendapat korang ?  betul ke? di betul-betul noticed ke? huaaaaaa 😭😭

okay lah, rasa macam nak sambung sedih la. haha. thank you sebab baca dan pada yang blogger baru blogwalking ke blog lady diyy selamat datang saya ucapkan. doakan saya dapat tackle crush, hahaha ameen. 

JANGAN LUPA HIT YOUR COMMENT PASAL CRUSH AWAK SEMUA. 

Sincerely,
lady diyy

You Might Also Like

33 say something :

  1. hm ada crush jugak tapi biasanya tak lama pun, macam on/off gitulah. tapi masuk degree ni boleh pulak tersuka someone sampai dua tahun pulak hahaha. dia pun pandai, buat kai rasa tak layak suka dia huhu. faham sangat pasal pembakar semangat tu xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha me too kadg2 rasa tak layak. tapi, harus jugaaa try tackle ni. dh 24 nak tackle smpai dpt hahhaa

      Delete
  2. tweet tu macam betul je..sebab if si dia xnak kat kita die akan wat dek je..if someone want to know us more die akan sepantas kilat balas text..then klo sepatah sepatah tu lagi la jelas mkna tu die xnak tu..hehehe..tapi its nice feelings kan ade crush..crush jela xlebih lebih..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laaa, kalau dia suka juga msti dia excited juga kan. hahha ni kita je excited sampai geletar tgn hahhahaha.

      Delete
  3. crush tu betul pembakar semangat.. and klu kita keep going then bila dia mcm nak ke tanak.. kita yg luka kan... susahhh nk predict bab crush ni.... huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha crush ni tak boleh nak predict. kdg crush tu kena dgn kita kdg kita pula kena game kan dgn dia ahahahaha gerammm

      Delete
  4. Hahah..

    Alahai si lelaki bernama Crush,
    Entah kenapa hati terasa lemah,
    Saat kita berdua bertentangan mata,
    Antara aku atau dia,
    mana satu pilihanmu?
    Walaupun kau dekat,
    tetapi kenapa terasa jauh,
    aku rindu....


    hahahah maaflah berpuisi..teringatkan crush,memang selalu Cuya berpuisi
    romantik tak? kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek ehhh cuyaaaa pandai ehh puisi. tpi nice la puisi tu heheh. thank you.

      Delete
  5. erm..crushh eh..rasa mcm xde, tp dulu masa duk hostel suka tgk sorg prmpuan ni..dah semua perempuan..yerla dah skolah perempuan semua, nk suka sape lg kan..tp xde niat lain..cuma suka sorg ni..muka dia sgt2 lawa xde cacat cela pun..smpai dia dah kawen still suka tgk life dia..berjaya sokmo..husben pun handsome :) sgt bertuah jd dia :)cite lama ni...16 years a go...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pmpuan pun boleh jdikan crush laa. mcm tgk cantikk gilaa. hehehe mcm admire gitu. rezeki dia kann. hehe

      Delete
  6. Tersengeh sorang2 pulak baca ni. Baca yg tweet tu alahai tercidukk jugak sis.. Hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha, mesti ada crush juga ni. tu laa. terciduk terukk.sedihhh jee huhu

      Delete
  7. hai, blogwalking here. done follow this blog. Crush. teringat memori daun pisang giteww. huhu

    ReplyDelete
  8. dua kali crush kat dua orang berlainan, last2 jadi couple. tapi tu la, jodoh tak kesampaian.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi, kalau kita crush dekat orang tu. dan couple. kira dh macam berbaloi tau hahhaa, walaupun x kesampaian

      Delete
  9. saya ada crush. lama jugaklah saya suka dia, sejak dri sem 1 sampai sem akhir. 3 sem sebelum habis ni, dia dah perasan saya suka dia but saya tak confess. saya dgn dia end up jadi kawan biasa je. kawan baik dia member saya so kadang2 bila dia ada, member saya tu dok bahan2 saya dgn dia. risau jugaklah dia tak selesa ke apa.

    nak kata dia hensem takdelah sangat pun cuma bila dia senyum sedap mata memandang ha gituuu. first impression dia kat saya sedap mata memandang. kadang2 tgk dia comel jugak. but luaran dia bad boy. dia suka pakai gelang, cincin and baju hitam. saya pun taktau kenapa boleh tersuka HAHAHAHA

    melalui kawan saya yg pompuan ni, dia kira kawan jugak dgn crush saya tu. so dia tolong pass kan mesej saya kat crush saya. actually mesej tu adalah utk bagitau dia yg saya nak kawan je dgn dia. dia pon okey. saya cuma risau dia tak selesa sbb ramai org sekeliling kitorang tau yg saya ada feeling dkat dia. sampai hari ni, kitorang cuma berkawan biasa je. haritu baru lpas lepak mamak dgn dia (ada member2 lain) XD

    mana tau ada jodoh. kita kawan je dulu. itu saja lah hahaha boleh jadi novel tak ni? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jadi novel kalau awak confess je, hahhaha tapi tu la, kalau kita confess kadg2 kita pula tak suka dia, atau dia pula tak suka kita, hahhaa. nanti jadi awkward tau. bila confess ni mcm judi juga, kalah atau menang nya kena tanggung. gaggagagag

      Delete
  10. hihi kelakarlah teringat pula pernah crush dekat sorang ni dari first semester smpai habis degree tahun mcm tu ,

    sekrang harap tak jumpa dah , menyesal gak crush lama lama baik crush org lain . Bukan apa , menyampah dgn crush yg suka bagi harapan .

    sekarang dah tkde crush focus on myself sekrg hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha, tapi kalau dia mcm bagi harapan palsu, lebih baik la cari crush lain. confesss. ahhaha biar tenang sikit hari2 hahhaha

      Delete
  11. terus saya teringat dulu pernah crush dekat someone ne, saya smpai kaku bila dia lalu dekat sebelah saya hahaha. lucu pula bila ingat balik hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaa, saya pun sama la. nampak crush je mesti sejuk tgn hahhahaha

      Delete
  12. Nadia ada crush astu nadia ngorat sampai dapat ! hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. so skrg ni, crush jadi boyfriend la eh? hahhaa

      Delete
  13. actually crush is my favorite things masa zaman sekolah. it gave me spirit to go to school everyday hehe. but, sometimes, i developed the 'more' feelings to him like love haha. done follow your cute blog. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah yes, we are love this kind things actually. must have. hahahahhahaha. thank you swetie

      Delete
  14. hahahaha faham perasaan sis... dulu selalu juga ada crush. last time form 6. kenangan jelah yang tinggal >u<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha, perasaaan ini masih belum dilupakan.

      Delete
  15. angan crush lelama awak.. kang masuk dalam group saya..hee.. x de lah.
    waktu sekolah rendah darjah satu saya ada suka kawan abang saya..terbawak sampai u.

    tapi last2 dia kawen dgn kwan dia waktu sekolah rendah gak..hihihi

    btw good luck sis!

    www.adaabdullah.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. mari gabung bersama kami di Aj0QQ*com x-)
    BONUS CASHBACK 0.3% setiap senin
    BONUS REFERAL 20% seumur hidup. ;-)

    ReplyDelete

SOCIAL MEDIA


MUSIC

Total Pageviews